În perioada martie-aprilie 2021 preșcolarii proveniți din comunitatea de romi din Pata Rât, Cluj- Napoca, școlarizați la Grădinița cu Program Prelungit Mămăruța, Structura II, au fost cuprinși în proiectul ”O MASĂ CALDĂ”, finanțat prin ”Fondul pentru un viitor mai bun în comunități @Cluj”.
Obiectivul proiectului a fost prevenirea abandonului școlar și asigurarea unei frecvențe regulate a cursurilor de către preșcolarii din comunitatea Dallas, Pata Rât. Proiectul a constat în oferirea zilnică a unei porții de mâncare, preparată și livrată în ambalaje individuale, în regim catering, tuturor copiilor prezenți la grădiniță.
Astfel au beneficiat de programul ”O masă caldă” 23 de preșcolari cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani.
Impactul proiectului asupra copiilor a fost unul extrem de pozitiv, deoarece ei sunt la vârsta la care li se formează deprinderile de igienă și preferințele alimentare. Înainte și după fiecare masă preșcolarii au exersat deprinderea de spălare pe mâini, au învățat bunele maniere la masă, iar faptul că meniul a fost unul bazat pe o dietă echilibrată și sănătoasă, i-a ajutat pe copii să își formeze obiceiuri alimentare sănătoase. Copiii au fost foarte încântați și au mers cu drag la grădiniță, pentru că acolo s-a creat o atmosferă de familie, unde ei s-au jucat, au învațat, iar acum au luat și masa împreună.
Prin acest proiect am fost un sprijin concret și pentru părinții din comunitate, care au resurse financiare sau de timp limitate și poate nu reușesc întotdeauna să ofere copiilor o masă caldă la amiază. Știind că grădinița s-a ocupat și de acest aspect, părinții au fost încurajați să își ducă zilnic copiii la grădiniță și astfel s-a diminuat absenteismul.
Ne bucurăm că am putut oferi o masă caldă copiilor din această comunitate, iar pe această cale Grădinița Mămăruța le mulțumește finanțatorilor și facilitatorilor: Lidl România, Federația Fundațiile Comunitare din România și Fundația Comunitară Cluj, Andreea Matei, pentru implicarea și sprijinul oferit în implementarea proiectului mai sus menționat, astfel încât ținta de a-i ține cât mai mult pe copii în mediul educațional să fie una mai ușor de atins.